neděle 12. srpna 2007

Velký výlet II. - Arches

Opět se hlásíme s velkou dávkou zážitků a fotek, tentokrát z druhého dne našeho dvoudenního výletu, z tedy národního parku Arches.

Po velmi "cenné" zkušenosti se sílou slunečních paprsků ve vysokohorách z minulého dne, jsem se poučila. Kromě silného nánosu krému s UV faktorem 15 jsem na vlastní (spálenou) kůži okusila pocit arabské ženy v hábitu.

V Arches se nachází několik desítek tisíc oblouků ve skalách, které tu po dlouhá staletí vznikají vodní erozí. Nejznámnějším obloukem je Delicate Arch, který je zároveň i nejčastěji vyobrazovaným symbolem Utahu. A jelikož i my ho neustále vozíme s sebou, jistě chápete, že jsme si ho nesměli nechat ujít v celé jeho životní velikosti. Delicate Arch byl tedy cílem naší první pěší tůry v tomto parku.
Tato stezka byla značena jako poměrně obtížná. A i když nebyla přehnaně dlouhá (asi 3 míle tam a 3 zpět), byla plná stoupání (a zpátky zase plná klesání). Ale i po cestě se bylo čím se kochat.


















Opět jsme byli nuceni překonávat sami sebe a pokoušet své sebezáchovné pudy...
Cíl naší cesty však stál opravdu zato! Cestu k Delicate Arch se vyplatilo pokořit.











Kromě tohoto profláklého oblouku, jsme v Arches viděli ještě desítky dalších. Ty nejbližší parkovištím byly vždy plné turistů.









Ty vzdálenější jsme my aktivní turisté (narozdíl od těch pasivních) měli jenom pro sebe.










Většinou byly oblouky hodně obrovské. Příkladem je i tento oblouk. Vsadím se, že vám dá pořádně zabrat mě na téhle fotce vůbec najít.





Je pravda, že jsme ze sebe při všech těch výšlapech vyždímali většinu sil. Posilnili jsme se opět jak jinak než na pikniku. Máme z něj jen jednu fotku, na níž Pavel své fyzické rozpoložení ani piknikové nadšení rozhodně nezastírá.

I další den nám počasí vyšlo předpisově. Celý den bylo nádnerně slunečno, až hodně pozdě odpoledne (při naší poslení zastávce uvnitř parku - viz. foto) se začalo zamračovat. To nám ale vůbec nevadilo, všechno už jsme totiž stihli shlédnout. Naskočili jsme tudíž do Tempíka, stavili se ještě v Moabu na hambáče a vyrazili zpátky do Boulderu, kde prý celé dva dny pršelo.









4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahojky, uz jsem se tesil na druhe pokracovani z vyletu a opravdu, opet se mi to moc libi.
Na gmailu sleduji pocasi v Bouderu, stale hodne teplo a posledni dobou deste a bourky. Mam nastavene take Thousand Oaks a tam je furt jasno. Tak se mate na co tesit.
Jsem rad, ze bile cepicky ABB nasly v horach uplatneni.
Moc zdravim, J(t)

Anonymní řekl(a)...

Duha na posledním (přidaném) obrázku je nádherná, o cenách benzínu na tomtéž obrázku to již říci nelze. A to Utah je asi ještě levný.
Přesto přeji hezké cesty, J.

Unknown řekl(a)...

No benzín je celkem levnej, je to totiž cena za galon (3,6l). Takze litr vychazi pod dolar. No v Kalifornii bude asi hůř, to je fakt :( Možná bysme si měli nabrat něco do cisteren sebou :)

Anonymní řekl(a)...

Tak jsem vaše poslední dva příspěvky vytiskl na barevné tiskárně (krvácelo mi srdce nad cartridgí)a vezeme je staroušům na chatu aby se pokochali.
Jo a co se týče toho benzínu, "tušil" jsem, že to je za galon. (Přece jen jsem nějaký benzín v Americe tankoval.) Nesmíš, Pájo, tatínka až zas tak podceňovat :)
Ale jinak díky za cenné rady ohledně Firefoxu.
Oba vás zdravím, j.